Początek listopada każdego roku to dla fanów motoryzacji z całego świata możliwość zobaczenia co światowi producenci motocykli planują na nadchodzący sezon. Marki uchylają rąbki tajemnic tego, nad czym pracowali w pocie czoła przez cały rok, bo wiedzą, że konkurencja nie śpi.

Prezentacja Kawasaki odbyła się we wtorek, 7 listopada i budziła spore zainteresowanie mediów oraz zgromadzonych entuzjastów jednośladów. Zaprezentowane zostały trzy nowe modele oraz ogłoszono jedną, bardzo ciekawą informację. Ale po kolei…

 

NINJA H2 SX

Bez wahania powiem, że bardzo czekałem na prezentację nowego sportowego turystyka Kawasaki. Od jakiegoś czasu w mediach spekulowano o wyglądzie oraz nazwie tego motocykla, ale wydaje mi się, że rzeczywistość pozytywnie zaskoczyła wszystkich. Jest to trzeci motocykl wyprodukowany przez Kawasaki po Ninji H2 oraz Ninji H2R z turbodoładowanym silnikiem. Tym razem, inżynierowie z Kawasaki nie skupiali się na osiągach motocykla, ale na przystosowaniu tego 200-konnego silnika do miejskiej jazdy oraz dłuższych wypraw. Udało im się stworzyć pojazd, który charakteryzuje się sportową pozycją kierowcy, komfortem jazdy oraz przyczepnością przy dużych prędkościach. Model Ninja H2 SX będzie również dostępny w wersji Special Edition, która posiada kilka wyjątkowych funkcji takich jak kufry boczne w standardowym wyposażeniu, ekran TFT, quickshifter Kawasaki oraz światła LED podczas jazdy w zakręcie. Ninja H2 SX to w skrócie Turbodoładowanie Twojej podróży.

Z900RS CAFE

Kilkanaście dni przez targami EICMA w Mediolanie, w Tokyo odbył się Tokyo MotorShow, gdzie zaprezentowany został Z900RS. Muszę przyznać, że osobiście nie spodziewałem się tak pozytywnego odbioru tego motocykla. Na EICM’ie zaprezentowany został Z900RS CAFE. Neo-klasyczny Cafe Racer, który swoim limonkowo-zielonym malowaniem zachwyca od pierwszej chwili. Tak jak w przypadku Z900RS, widać zainspirowanie kultowym modelem Z1 z lat 70-tych, który również posiadał zbiornik paliwa w kształcie łezki oraz wiele innych podobnych elementów. Jedną z znaczących różnić w porównaniu z modelem Z900RS CAFE jest obniżona kierownica, która umożliwia przyjęcie bardziej sportowej pozycji podczas jazdy. Oprócz tego, w oczy rzuca się duże, okrągłe, LED-owe światło, które w połączeniu z przednią owiewką osobiście mało mi się podoba. Wydaje mi się, że ciekawszym rozwiązaniem byłoby użycie kwadratowego światła, które nawiązywałoby do ZRX’a 1200. A Wy jakie macie zdanie?

Ninja ZX-10R Special Edition (SE)

Na sam koniec zostawiłem motocykl, którego prezentacja w Mediolanie tak na prawdę przeszła najmniejszych echem. Ninja ZX-10R SE to uzupełnienie gamy litrowych sportowych motocykli Kawasaki. Ninja H2R, Ninja H2, Ninja ZX-10RR, Ninja ZX-10R no i teraz Ninja ZX-10R SE. Jednym z najważniejszych aspektów, które posiada ten motocykl to elektroniczne, półaktywne zawieszenie, czyli w skrócie KECS. Jest to najnowsza technologia z czujnikami regulacyjnymi, wbudowanymi w jednostkę zawieszenia, zapewniając jednocześnie wysoce wydajny i bezproblemowy proces pokonywania kolejnych zakrętów. Dzięki szybkości aktualizacji informacji w urządzeniu ECU mierzonej w milisekundach, interpretacja danych wejściowych i późniejsza regulacja zawieszenia zarówno przedniego, jak i tylnego, jest niemal natychmiastowa. Muszę przyznać, że po przeczytaniu opisu tego motocykla, doszedłem do wniosku, że jest to jeden z najbardziej technologicznie rozwiniętych motocykli, które miałem okazję zobaczyć. Widać ogromne postępy technologiczne, które są stosowane w motocyklach i aż strach pomyśleć, jak to będzie wyglądało za kilka lat.

 

Informacja o Ninji 125 oraz Z125

Jednym z ciekawszych punktów konferencji prasowej Kawasaki podczas targów EICMA w Mediolanie, była informacja o dwóch nowych modelach o pojemności 125cc, które zostały zapowiedziane jako idea pokazania tego, co Kawasaki planuje na najbliższe lata.  Tak na prawdę nie poznaliśmy żadnych szczegółów. Jedyne czego udało mi się dowiedzieć to to, że motocykle zostaną przedstawione w połowie przyszłego roku oraz że Kawasaki mocno planuje wejść w rynek motocykl o pojemności 125 cc w nadchodzących latach.

 

Podsumowując, targi EICMA po raz kolejny nie zwiodły moich oczekiwań. Widać, że coraz więcej producentów zaczyna korzystać z najnowszych dostępnych technologii, które są dostępne, aby tworzyć coraz to ciekawsze projekty. Jeżeli chodzi o Kawasaki, to wydaje mi się, że absolutnym hitem była Ninja H2 SX. Z900RS CAFE ciekawie uzupełnił wcześniej przedstawiony Z900RS a Ninja ZX-10R SE z kolei pokazuje w jakim kierunku Kawasaki kieruje swoją filozofię stosowania nowych technologii w motocyklach.

Specyfikacje techniczne wszystkich pojazdów możecie znaleźć na www.kawasaki.pl

 

Do następnego!

 

 

Więcej zdjęć nowych modeli na sezon 2018: